Socialdemokratiet i Kolding Kommune.

Stiftet 7. august 1886

Socialdemokratiet har været repræsenteret i Kolding Byråd siden 1906.

Socialdemokratisk Ungdomsforenings stiftede afdeling i Kolding i 1908.

Per Bødker Andersen

Gennem mine mange år i Kolding byråd har jeg været optaget af at skabe en by i balance. Med erhvervsudvikling og job til alle grupper, med tilbud om godt fritidsliv, gode uddanelsesmuligheder og et trygt og aktivt seniorliv.

Jeg har særlig opmærksomhed på tre områder i de kommende år.

Uddannelse, uddannelse og uddannelse er den første.

Det starter i folkeskolen. Vi skal have flere unge gennem de mellemlange og lange uddannelser. Derfor skal vi arbejde for flere uddannelser på fagskoler og universiteter. Det er hele forudsætningen for, at vores erhvervsliv kan udvikle sig og vækste.

Kultur som væksterhverv.

Kultur er ikke alene museer, teater og koncerter. Det er også en udnyttelse af de kulturelle tilbud til at tiltrække besøgende fra nær og fjern. Til store udstillinger på Koldinghus og Trapholt, og til UNESCObyen Christiansfeld, til Den geografiske Have og snart kommer det nye center på Skamlingsbanken til. Vi har meget at byde på – og det gør det sjovere og mere spændende at bo i kommunen tilligemed.

Miljø og klimamål.

Kolding har været foregangskommune på miljøet. Tidligt var vi med på solceller – på Solgården – og spildevandsrensning lokalt – i Fredensgade. Og vi tog hånd om vores affald og brugte det som brændsel i forbrændingsanlæg, hvor vi har styr på, at det sker miljømæssigt rigtigt. Vi er klar til mere cirkulær økonomi. Genbrug og genanvendelse skal have mere opmærksomhed. Vores klimaindsats skal kunne mærkes – også i forhold til ekstreme vejrforhold.

Byrådet

Per Bødker Andersen

Læs mere her...

Elvis Comic

Læs mere her...

Hamlaoui Bahloul

Poul Erik Jensen

Bliv medlem af Socialdemokratiet

Medlemmerne er rygraden hos Socialdemokratiet. Som medlem kan du være med til at gøre en forskel.

Som medlem af Socialdemokratiet bliver du en del af et stærkt politisk fællesskab, der arbejder for at sikre solidariteten og styrke velfærden.

Som medlem får du:

• Indflydelse på partiets politik
  • Mulighed for at deltage i valgkampe og kampagnearbejde
  • Tilbud om kurser, konferencer og debatter

Det koster ca. 250 kroner* hvert halve år at være medlem af Socialdemokratiet.

Du kan melde dig ind her

Bliv frivillig hos Socialdemokratiet i Kolding

Vi har brug for din hjælp til at vinde folketingsvalget: Bliv frivillig i Socialdemokratiets kampagne